Ügyvédjelölt Reality

Történetek egy ügyvédjelölt praxisából vágatalanul. Justitia szoknyája mellől élőben

Friss topikok

  • Lanolin: Mivel nem kapott büntit, nyugodt szívvel kèszülhet a következő rablására, italozó èletmódja enyhít... (2015.11.10. 17:13) Vihar utáni tájkép
  • B.O.L: Keves az ugyfel, hat ez azert nekem ujdonsag itt az egyesult kiralysagban talan az ugyvedek jartak... (2009.05.03. 15:23) dolgos 7köznapok

Linkblog

HTML

Vihar utáni tájkép

2008.09.30. 16:19 | Ügyvédjelölt | 1 komment

Sajnos az elmúlt hetekben az irodában és kint uralkodó rossz idő folytán megbetegedtem, és mivel a harmadévi műttem óta nincs mandulám, így a torkom szokott hasonló mód begyulladni. Még hétfőn el tudtam menni 1 tárgyalásra, ahová a szökésben lévő I. és II.rendű vádlott sem tudott eljönni, így rövid számotvetés után kisétáltunk a tárgyalóból, tehát még mindig nem volt meg az első igazi tárgyalásom.

 

No de ami késik nem múlik, tartja a mondás, így egyhéttel később azaz tegnap résztvettem az első igazi vérblei büntető tárgyaláson ahol egy rablással vádolt szellemi képességeinek nem teljesen birtokában levő férfit kellett védenem. Még tárgyalás nem tartottak, így a vádlott előadása után sebtiben meghallgattunk 2 tanút és a sértettet persze fordított sorrendben.

Egy kicsit meg voltam illetődve, hiszen még soha életemben nem voltam egy per főszereplője, életemben nem intéztem kérdést senkihez, most megtehettem. A tárgyalás egyébként engedékeny hangulatban telt, mindenki elmondhatta a maga igazát, és szépen kirajzolódott az igazság ami nem állt messze a vádiratban ismertetettektől. Bár védőbeszédem, melyben más lehetőségem nem lévén, továbbra is a felmentését (bár minden ellene szólt) indítványoztam a vádlottnak, illetve felhoztam a bíróság méltányosságát remélve érveltem személyi helyzetét (eltartásra szoruló gyermek, alacsony intellektus, a sértett italozó életmódja) kiemelvén. 15 perc várakozás után a Bíróság pedig meghozta a "középreRitkítva ítéletet" mely szerint a 2-8 évből 2év 6 hónapot kell letöltenie, de nyomban kérte a fellebbezést, és mivel az ügyész árnyékra mozdulva arról lemondott, fellebbezett is aminek legfeljebb enyhítés lehet a vége. A másodfokig a bíróság nagylelkűségét mutatja, hogy szabadlábra helyezték, amelyet könnyes szemekkel és az okozott kár megfizetésére tett ígértével nyugtázott.

Utána lehetőségem volt egy polgári perben is az ügyvédurat helyettesíteni, ahol az egész ügyet nem ismervén teljesen az abszolút védekező álláspontot követtük, pár kérdés feltevése mellett.

Lényegében az egész napot a délelőtti tárgyalások hangulata lengte be és még ma is erről gondolkozom. Este aztán volt sztorim mindenkinek alig vártam, hogy beszámolhassak a mélyvízben töltött perceimről!!

 

Üdv:JelöltÚr

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyvedjelolt.blog.hu/api/trackback/id/tr1689237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lanolin 2015.11.10. 17:13:21

Mivel nem kapott büntit, nyugodt szívvel kèszülhet a következő rablására, italozó èletmódja enyhítő körümèny????! Megáll az èsz.
süti beállítások módosítása